пʼятниця, 29 січня 2016 р.

Засідання шкільного МО

25 січня було проведено засідання шкільного МО на якому були обговорені питання:

1.  Особливості використання сучасних засобів навчання іноземної мови.
2.  Про результати успішності учнів у І семестрі та плани на ІІ семестр.
3. План заходів спрямованих на активізацію вивчення учнями англійської мови на 2016 рік 
3.  Про підготовку до проведення тижня іноземних мов в школі.
4.   Професійна компетентність учителя. Самоосвіта вчителів школи.
5.  Огляд новинок фахової преси.

Сучасні засоби навчання іноземних мов 
 Засоби інформаційних і комунікаційних технологій в системі освіти
 
Створення штучної іншомовного середовища в процесі навчання
 
іноземних мов - один із важливих проблемних питань сучасної методики. З них у першу чергу пов'язана реалізація масового навчання двом з чотирьох основних видів мовленнєвої діяльності: аудіювання та говорінню (умовно-комунікативному або комунікативному). Для досягнення цієї мети використовуються технічні засоби навчання


Інформаційні
 та комунікаційні технології (ІКТ) - це «широкий спектр цифрових технологій, що використовуються для створення, передачі й поширення інформації та надання послуг (комп'ютерне обладнання, програмне забезпечення, телефонні лінії, стільниковий зв'язок, електронна пошта, стільникові та супутникові технології, мережі бездротового і кабельного зв'язку, мультимедійні засоби, а також Інтернет) »

 Використання Інтернет - ресурсів на уроках іноземної мови
 
В останні роки все частіше піднімається питання про застосування нових інформаційних технологій в середній школі. Це не тільки нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою навчання іноземних мов є формування і
 розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному оволодінню іноземною мовою. 
Завдання вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного оволодіння мовою для кожного учня, вибрати такі
 методи навчання, які дозволили б кожному учню виявити свою активність, свою творчість. Завдання вчителя - активізувати пізнавальну діяльність учня в процесі навчання іноземним мовам.Сучасні педагогічні технології такі, як навчання в співробітництві, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет - ресурсів допомагають реалізувати особистісно-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію та диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їхнього рівня навчене ™, схильностей і т.д . 
Форми роботи з комп'ютерними навчальними програмами на уроках іноземної мови включають:
 
вивчення лексики;
 
відпрацювання вимови;
 
навчання діалогічного та монологічного мовлення; 
навчання письма;
 
відпрацювання граматичних явищ.
 
Можливості використання Інтернет - ресурсів величезні. Глобальна
 мережа Інтернет створює умови для отримання будь-якої необхідної учням і вчителям інформації, що у будь-якій точці земної кулі: країнознавчий матеріал, новини з життя молоді, статті з газет і журналів, необхідну літературу і т.д. 
Учні можуть
 брати участь у тестуванні, у вікторинах, конкурсах, олімпіадах, що проводяться по мережі Інтернет, листуватися зі однолітками з інших країн, брати участь у чатах, відеоконференціях і т.д. 

 Нові
 інформаційні технології в навчанні англійської мови 
Одним з найбільш
 революційних досягнень за останні десятиліття, яке значно вплинуло на освітній процес у всьому світі, стало створення всесвітньої комп'ютерної мережі, що отримала назву Інтернет, що буквально означає "міжнародна мережа" (англ, international net). 
Основна мета вивчення іноземної мови в середній школі - формування комунікативної компетенції, всі інші цілі (освітня, виховна, розвиваюча) реалізуються в процесі здійснення цієї головної мети. Комунікативний підхід передбачає навчання спілкуванню і формування здатності до міжкультурної взаємодії, що є основою функціонування
 Інтернету. Поза спілкування Інтернет не має сенсу - це міжнародне багатонаціональне, крос-культурне товариство, чия життєдіяльність заснована на електронному спілкуванні мільйонів людей у ​​всьому світі, говорять одночасно - самий гігантський за розмірами та кількістю учасників розмова, яка коли-небудь відбувався. Включаючись в нього на уроці іноземної мови ми створюємо модель реального спілкування. 
Спілкуючись в істинній мовному середовищі, забезпеченої Інтернет, учні виявляються у справжніх життєвих ситуаціях. Залучені у вирішення широкого кола значимих, реалістичних, що цікавлять і досяжних завдань,
 школярі навчаються спонтанно й адекватно на них реагувати, що стимулює створення оригінальних висловлювань, а не шаблонну маніпуляцію мовними формулами. 
Першорядне значення надається розумінню, передачі змісту і вираженню сенсу, що мотивує вивчення структури і
 словника іноземної мови, які служать цієї мети. Таким чином, увага учнів концентрується на використанні форм, ніж на них самих, і навчання граматиці здійснюється у спосіб, у безпосередньому спілкуванні, виключаючи чисте вивчення граматичних правил. 
Опанування комунікативної і міжкультурної компетенції неможливо без практики спілкування, і використання ресурсів Інтернет на уроці іноземної мови в цьому сенсі просто незамінне: віртуальне середовище Інтернет дозволяє вийти за тимчасові і просторове рамки, надаючи її користувачам можливість автентичного спілкування з реальними співрозмовниками на актуальні для обох сторін теми . Однак не можна забувати про те, що Інтернет - лише допоміжний технічний засіб навчання, і для досягнення оптимальних результатів необхідно грамотно інтегрувати його використання в процес уроку. [4]
 
 Навчання аудіювання, читання, письма за допомогою Інтернету 
Навчання аудіювання.
 
Сайт компанії Lucent Technologies, її підрозділ Bell Labs
 дозволяє почути, як звучить будь-яка фраза іноземною мовою. Тут розроблений синтезатор мовлення, який перетворює друкований текст у звук. На сайті http://www.bell-labs.com/proiect/tts/index.html можна вибрати один з семи мов - англійська, німецька, французька, італійська, іспанська Потім потрібно вписати у віконце що-небудь на обраною мовою. Через кілька секунд написане буде виголошено нехай і дещо механічним, але все ж голосом. Тобто озвучити можна будь-яку фразу з підручника чи будь-якого іншого посібника, і особливо підійдуть онлайновіпосібники, звідки можна запросто копіювати шматки тексту, не обтяжуючи себе передруком. Всі вимовлене можна не просто прослухати, але зберегти у себе на диску, щоб при необхідності повернутися до прослуховування, не заходячи в Інтернет. 
Навчання читання
 
Інтернет - чудовий засіб для отримання інформації про останні події у світі. Таким чином, можна за допомогою Інтернет перетворити класну кімнату в агентство новин, а своїх учнів - у першокласних репортерів.
 Такий вид діяльності підійде для старших класів, тому що включає в себе об'ємне читання імистецтво інтерпретації, швидку мова. 
Практично всі значущі газети в світі мають свої web-сторінки. Для того, щоб дізнатися, де і які існують газети, можна запропонувати учням відвідати сторінку MEDIA LINKS, що пропонує посилання до безлічі видань.
 
Можна запропонувати учням працювати по
 двоє чи по троє, дослідити статті, що охоплюють всі сторони життя: передовиці, спорт, погоду, культуру ...Перевага такої роботи полягає в повній залученості всього класу в поєднанні з диференціацією завдань: сильні учні можуть зайнятися дослідженням більш важких статей, в той час як більш слабким можна доручити звіт про погодні умови або що-небудь з області культури. 
На додаток до роботи над навичками читання і говоріння, можна поповнювати словниковий запас. Для цього треба запропонувати учням скласти
 словниковістатті, спираючись на прочитану інформацію. Можливе придбання нових граматичних навичок, приклади яких зустрілися в статтях. 
Результатом такої роботи може стати створення своєї сторінки, присвяченої одному конкретної події, де необхідно спробувати дати нейтральне бачення проблеми, грунтуючись на аналізі інформації різних новинних агентств.
 
Основною перевагою такої роботи є те, що учні отримують доступ до інформації з перших рук, а не до тижневої або того більше давності друкованим виданням, і опиняються втягнутими в гущу світових подій, особисто надаючи на нього вплив.
 
Інтернет може і повинен використовуватися не тільки пасивно, але й активно. Учні можуть спробувати себе в ролі не споживачів, а постачальників інформації. Сайт THE YOUNG VOICES OF THE WORLD-відкритий форум, який представляє собою якесь видавництво, де бажаючі можуть опублікувати свої роботи, зробивши їх надбанням багатомільйонної аудиторії і висловивши на обговорення свою думку. Всі роботи супроводжуються електронною адресою їх творця, що дозволяє здійснення зворотного зв'язку і зав'язування дискусій.
 
Навчання письма.
 
Спілкування у віртуальній реальності здійснюється за допомогою електронної пошти, яка для оволодіння міжкультурної компетенції може використовуватися наступним чином: 
Встановлення дружній листування.
 
Міжнародний
 обмін листами можна здійснювати в будь-якому класі та на якому рівні володіння мовою. Крім цілеспрямованого використання мови, що вивчається, встановлення дружніх контактів та вивчаючи таким чином культуру, електронне листування має свої переваги в порівнянні з паперовою: вона швидше, зручніше і дешевше. 
Для отримання оптимальних результатів такого виду діяльності необхідно зупинитися на деяких проблемах, які можуть виникнути в ході роботи.
 
Не на всі листи приходять відповіді, що тягне за собою найглибше розчарування. Щоб цього не сталося, можна запропонувати учням спілкуватися відразу з декількома партнерами (у тій же групі або в паралельної, у іншому місті і навіть країні).
 
Проаналізувавши досвід
 використання електронної пошти в процесі навчання іноземним мовам, Марк Варшауер та інші викладачі прийшли до наступних висновків: 
1.
 Перевага віддається роботі в невеликих групах, без жорсткого контролю з боку викладача. Найкращі результати досягаються за рахунок можливості учнів самим вибрати тему для обговорення, а не беззаперечно слідувати вказівкам вчителя і більшості групи (у такому випадку просто утворюється нова група). 
2.
 Електронна комунікація - чудова практика мови, де здійснюється перехід від форми до змісту - у бік істинного спілкування і вільною польоту думок. Присутність реальної публіки забезпечує підвищення якості листи - мова школярів стає більш виразною, до звичайних розповідному і описовій жанрами додалася аргументація. 
3. Змінюється процес листи - більше уваги приділятиметься редагуванню робіт і виправлення помилок, причому навіть для складання монологів учні нерідко звертаються за думкою або порадою до своїх партнерів - така робота представляє собою втілення принципу інтерактивності.
 
4. Використання e-mail підвищує інтерес до самого процесу вивчення мови.
 
Крім формального мовного досвіду, набутого за допомогою телекомунікацій, не можна заперечувати і розвиток міжкультурної компетенції. [9]
 
Інтернет, як засіб комунікативності
 
В даний час пріоритет віддається комунікативності, інтерактивності, автентичності спілкування, вивчення мови в культурному контексті, автономності та гуманізації навчання. Дані принципи роблять можливим розвиток міжкультурної компетенції як компонента комунікативної
 здібності. У даній роботі зроблена спроба виявити шляхи і способи оптимізації навчального процесу за допомогою технологій Інтернет. 
Використання Інтернету в комунікативному підході як не можна краще мотивовано: його мета полягає в тому, щоб зацікавити учнів у вивченні іноземної мови за допомогою накопичення і розширення їх знань і досвіду. Навчають, повинні бути готові використовувати мову для реальної комунікації поза занять, наприклад, під час відвідин країни мови, що вивчається, під час
 прийому іноземних гостей будинку, під час листування, при обміні аудіо-та відеокасетами, результатами завдань і т.п. зі школами або друзями в країні мови, що вивчається. При цьому термін комунікативність не повинен розумітися вузько, суто прагматично. Не можна не погодитися з І. Л. Бім, що комунікативність "не зводиться лише до встановлення за допомогою мова соціальних контактів, до оволодіння туристським мовою. Це прилучення особистості до духовних цінностей інших культур - через особисте спілкування і через читання". Цей підхід, реалізований в Інтернеті, залучає учнів шляхом зосередження на їх цікавлять темах і надання їм можливості вибору текстів і завдань для досягнення цілей програми. Комунікативна здатність учнів розвивається через Інтернет шляхом залучення їх у вирішення широкого кола значимих, реалістичних, мають сенс і досяжних завдань, успішне завершення яких доставляє задоволення і підвищує їх упевненість в собі. 
Створення комунікативності в Інтернеті потребує часу. Необхідна підтримуюча соціально-психологічна
 атмосфера, в яку втягується учень; впевненість, що його поважають як особистість зі своїми власними поглядами, інтересами, сильними і слабкими сторонами і кращим для нього стилем навчання. Атмосфераця характеризується духом взаємодопомоги, при якому вивчення іноземної мови за допомогою Інтернету є соціально-обумовленим досвідом. 
Навчаючи справжнього мови, Інтернет допомагає у формуванні вмінь та навичок розмовної мови, а також у навчанні лексиці і граматиці, забезпечуючи справжню зацікавленість і, отже, ефективність. Більш того, Інтернет розвиває навички, важливі не тільки для іноземної мови. Це, перш за все, пов'язано з розумовими
 операціями: аналізу і синтезу, абстрагування, ідентифікації, порівняння, зіставлення, вербального і смислового прогнозування і попередження і т.д. Таким чином, навички та вміння, що формуються за допомогою Інтернет-технологій, виходять за межі іншомовної компетенції навіть у рамках "мовного" аспекту. Інтернет розвиває соціальні та психологічні якості учнів: їх впевненість в собі і їх здатність працювати в колективі; створює сприятливу для навчання атмосферу, виступаючи як засіб інтерактивного підходу. 
Висновок: Розглянувши дану главу можна сказати, що раціональне використання сучасних технічних засобів навчання іноземних мов дозволяє:
 
Заповнити відсутність іншомовного середовища на всіх етапах навчання іноземної мови.
 
Підвищувати мотивацію учнів до навчання іноземної мови. 
Повніше реалізувати важливий дидактичний принцип наочності.
 
Створити кращі умови для
 програмування і контролю. 
Здійснювати навчання з урахуванням індивідуальних типологічних можливостей кожного учня.
 
Забезпечувати прискорене формування та розвиток навичок слухового самоконтролю.
 
Виконувати багато активні види вправ з усіма учнями одночасно, включаючи говоріння.
 
Максимально використовувати аналітичні та імітаційні здібності учнів, повніше мобілізувати їхні внутрішні ресурси.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар