пʼятниця, 21 серпня 2015 р.

Методичні рекомендації щодо вивчення іноземних мов у 2015 - 2016 навчальному році

Вивчення іноземних мов у 2015-2016 навчальному році буде здійснюватись за такими навчальними програмами:

«Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 1-4 класи», Видавничий дім «Освіта», 2012;

«Програми для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови, Іноземні мови. 5-9 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013;

«Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 10-11 класи», Київ, 2010;

«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 5-7 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013;

«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 8-9 класи», «Перун», 2005;

«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Друга іноземна мова. 5-11 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013.

Навчальні програми не встановлюють порядок (послідовність) вивчення предметної тематики у рамках навчального року, а лише вказують на зміст, вивчення котрого є об’єктом тематичного та семестрового контролю.

Програми з іноземних мов мають наскрізний характер та представлені в єдиній системі, у діяльнісній термінології з чітко вираженою кореляцією між класами.

У 2015 році в навчальні програми з іноземних мов для учнів 1-9 класів внесено певні зміни.

Зокрема, конкретизовано опис діяльнісного підходу до іншомовної освіти, що включає в зміст вивчення не тільки знання, навички та вміння, а й навчальні стратегії та комунікативні функції з комунікативно-спрямованими завданнями. Важливу роль відіграватиме така змістова категорія як ставлення учнів до предмета і до процесу його вивчення (мотивація). Такий підхід навчить учнів бути відповідальними за знання, яких вони набувають, і розуміти, чому ці знання, важливі для них, забезпечить використання учнями набутих знань у навчальній діяльності.

Перенесено розширену інформацію краєзнавчого характеру про історію рідного краю з 4-го класу до
5-го та 6-го класів, оскільки для цієї вікової категорії навіть рідною мовою ця інформація відома в дуже обмеженому обсязі й важко очікувати, що вона може бути опрацьована іноземною мовою. Окрім того, лексика, потрібна для висвітлення теми, та граматичні структури, серед яких дуже поширені пасивні конструкції, відзначаються підвищеним ступенем складності, що перевищує рівень А1.

У розвантаженій програмі важливе місце посідає демонстрація знань, навичок та вмінь у відповідних типових контекстах їх використання через компетенції. Відтак важливими вважаються не тільки процеси засвоєння змісту, методів та форм контролю навчального процесу, а й оцінювання та показ засвоєного, зрозумілого, побаченого, почутого, переглянутого.

Вилучено ряд граматичних структур, які не несуть основного навантаження для відтворення знань. Ряд граматичних структур перенесено до матеріалу інших класів, де вони логічніше поєднані з тематичним розподілом. Також у певних класах обмежено вивчення цілого ряду граматичних явищ через вилучення більш складних форм, перенесення їх до наступних класів.

Програма не обмежує самостiйнiсть і творчу iнiцiативу вчителя, передбачаючи гнучкість у відборі та розподілі навчального матеріалу відповідно до потреб учнів та обраних засобів навчання (навчально-методичні комплекси, підручники, посібники, аудіо, відео матеріали тощо). Докладніше на офіційному веб-сайті МОН України за покликанням: http://old.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1421144886/1428333274/ .

Звертаємо увагу, що рішення про запровадження вивчення другої іноземної мови приймається самостійно навчальними закладами, залежно від умов для такого вивчення, відповідно до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня (наказ МОН України від 29.05.2014 № 664), згідно з якими навчальний заклад отримав право вибору щодо вивчення другої іноземної мови.

Організація літніх мовних таборів

Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам є створення літніх таборів з іноземних мов. Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо).

Завдання мовного табору – показати дітям інший, відмінний від шкільного, стиль викладання, де наголос робиться на практичній частині й знаннях, які можна застосувати пізніше й у інших сферах.

Підготовку до проведення таких таборів доцільно розпочинати заздалегідь. Усі інформаційні матеріали знаходяться на сайті Міністерства http://www.mon.gov.ua/activity/litni-movni-tabori/ .

З огляду на те, що стратегічні документи щодо вивчення іноземних мов зорієнтовані на Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти, більш детально ознайомитись із основними положеннями цього документу можна на сайтах: http://www.coe.int; www.britishcouncil.org.ua; www.goethe.de/kiev.

Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичне фахове видання: журнал «Іноземні мови в школах України».

четвер, 20 серпня 2015 р.

Готуємося до нового навчального року

19 серпня видавнича група "Основа" проводила вебінар на тему: "Оновлена програма. Англійська мова 4клас". Учитель англійської мови Волошин В.А. взяла участь у вебінарі. Під час вебінару мова йшла про зміни у програмі, які стосуються початкової школи.
The main changes
1st grade
  • only close family
  • no pair work
  • only repeat, not produce
  • without negative imperative
2nd grade
  • no months only seasons
  • imperatives - affirmative and negative forms
  • only pair work, no group work
3rd grade
  • seasons, months, weather
  • add the structure It is sunny. It is spring.
  • no Future Simple
  • no preposition over, across
4th grade
  • add Future Simple
  • no Present Perfect
  • add the structure "He will go there by car"
  • in the topic "Village./Town" add subtopic "Buildings"

субота, 20 червня 2015 р.

Літній мовний табір


З 2 по 19 червня при нашій школі працював літній мовний табір"CHAPLET"
Основна ідея мовного табору:
Проектна діяльністьЗвичаї та традиції англомовних країн”.

Метою нашого табору було розвивати творчі здібності учнів шляхом ознайомлення із звичаями та традиціями англомовних країн використовуючи інноваційні технології із застосуванням рольових ігор, відео турів, пісень, танців, презентацій, дискусій, виготовлення національних символів своїми руками, віршів та створення проектів.
Опираючись на свій педагогічний досвід ми використовували  ігрові елементи  з метою залучення дітей до мовленнєвої діяльності.
Використання гри в нашій роботі сприяло розвитку пізнавальної діяльності учнів та перетворило вивчення англійської мови в радісний, творчий, колективний процес. Це сприяло розвитку творчих здібностей дітей.  У процесі гри ми намагались охопити різні види мовленнєвої діяльності
 ( слухання, говоріння, читання, письмо). Відчуваючи емоційне задоволення у процесі гри, учні досягали кращих результатів.





Більш детальну інформацію про події в діяльності табору читайте у блозі http://kamchaplet.blogspot.com. 

вівторок, 9 червня 2015 р.


У 2015 -2016н.р. методичне об’єднання вчителів іноземної мови  працюватиме над проблемою: “ Формування комунікативної компетенції учнів за допомогою використання методів  інтерактивного навчання на уроках іноземної мови ”

ПЛАН
роботи методоб’єднання вчителів іноземної мови
Кам’янської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 1
на 2015-2016 навчальний рік

з/п
Дата проведення
Порядок денний
Доповідач
1.
Серпень
1. Аналіз  роботи методичного об’єднання вчителів іноземної мови за 2014 - 2015 навчальний рік.
2. Планування роботи методичного об’єднання вчителів іноземної мови на 2015 – 2016  навчальний рік.
3.  Аналіз результатів ЗНО.
4. Про вивчення іноземних мов у 2015 -2016 навчальному році. Розгляд методичних рекомендацій вчителю іноземної мови щодо організації ефективного навчання.
5. Аналіз навчальних програм та підручників. Про програмно-методичне забезпечення варіативної складової навчального плану. Розгляд, підготовка до погодження календарного планування 1-11 класів.
6.  Вдосконалення професійної компетентності і самоосвітньої діяльності  вчителів.

7. Про передплату науково-методичної літератури на новий навчальний рік.
8. Наставництво.

Волошин В.А.




Волошин В.А.



Галата Л.В.


Волошин В.А.





Волошин В.А.





Варивода О. В.





Галата Л.В.

2.
Жовтень
1. Система оцінювання навчальних досягнень учнів.
2. Корекція знань учнів на основі  діагностичної діяльності вчителів.
3. Затвердження завдань до І етапу Всеукраїнської олімпіади з англійської  та німецької мов.
4. Звіт про роботу з обдарованими дітьми.
5.  Самовдосконалення професійного рівня вчителя, підготовка та видання професійних публікацій.
6.  Підготовка методичних розробок. Поповнення портфоліо вчителів.
7.   Огляд новинок психолого-педагогічної та методичної літератури з предметів.
8. Участь у конкурсах знавців англійської та німецької мови.


Волошин В.А




Члени МО





Галата Л.В.


Члени МО





Волошин В.А


3.
Січень
1.  Особливості використання сучасних засобів навчання іноземної мови.
2.  Про результати успішності учнів у І семестрі та плани на ІІ семестр.
3.  Про підготовку до проведення тижня іноземних мов в школі.
4.   Професійна компетентність учителя. Самоосвіта вчителів школи.
5.  Про підсумки проведения І туру Всеукраїнських учнівських олімпіад з іноземних мов та підготовка до участі у ІІ – ІІІ  етапах олімпіад.
6.  Огляд новинок фахової преси.
7.  Надання консультацій молодим вчителям.
Петрова А.Л.

Члени МО

Галата Л.В.

Волошин В.А.


   Члени  МО
4.
Квітень
 1. Розгляд нормативних документів про підготовку учнів до ЗНО та ДПА 2016.
2. Про закінчення навчального року 2015  – 2016.
3. Ознайомлення з новинками фахової періодичної преси та методичної літератури.
4. Планування роботи в пришкільному мовному таборі. Затвердження графіка – сітки.
 5. Методика використання новітніх методичних комплексів.
6.Вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагогів.
7. Підсумки роботи методоб’єднання у 2015-2016н.р.
8. Рекомендації щодо планування роботи методобєднання в 2016-2017н.р.
Волошин В.А.






Галата Л.В.
Волошин В.А.



Члени  МО




Галата Л.В.
Волошин В.А.





понеділок, 1 червня 2015 р.


Підсумки роботи методичного об'єднання вчителів іноземної мови за 2014-2015 навчальний рік


У минулому навчальному році методичне об'єднання вчителів іноземної мови працювало над проблемою: " Формування комунікативної компетенції учнів за допомогою використання методів  інтерактивного навчання на уроках іноземної мови ”
 Робота була спрямована на розвиток  та формування комунікативних навичок учнів за допомогою використання методів інтерактивного навчання  через індивідуальну, парну, групову роботу із застосуванням дослідницьких проектів, рольових ігор,  дискусій, дебатів, прес - конференцій, роботи з різними джерелами інформації, використанням творчих форм роботи, що сприяють розвитку творчих здібностей учнів та підвищення  рівня навчальних досягнень. Враховуючи зміст навчального матеріалу, організацію навчальної діяльності, колективні, групові форми  діяльності члени методичного об'єднання намагались на уроках створювати ситуації, коли учень розуміє не тільки те, чого він досяг на даному уроці, а й те, чого він має досягти на наступному уроці, чого він взагалі хоче від цього предмета для свого життя.  З цією метою  вчителі ставили учнів у ситуацію самостійного вибору мети навчання, пов'язували навчальну інформацію з життєвим досвідом школярів. Враховуючи індивідуальні якості школяра аргументовано доводили необхідність вивчення іноземної мови, створюючи позитивний мікроклімат на уроці, викликали в дітей бажання думати і діяти самостійно. У 2014-2015 навчальному році було проведено 4 засідання методичного об'єднання. На засіданнях вивчались інструктивно-методичні листи МО і Науки України. Вчителі: Галата Л. В., Волошин В. А., Варивода О.В., Петрова А.Л. виступали на засіданнях МО з описом досвіду реалізації науково-методичних проблем. Було відвідано відкриті уроки з німецької мови вчителя Овдієнко К.О. з наступним самоаналізом й аналізом. Члени методичного об'єднання знайомились з новинками методичної літератури, ділились досвідом роботи.
 Протягом 2014-2015 навчального року учні нашої школи брали участь у різноманітних конкурсах та олімпіадах. Призерами районної олімпіади з англійської та німецької мови стали вихованці Кваченко В. П. – Пілат Катерина (II м.), Галати Л.В. – Ревенко Ольга (I м.), Волошин В. А. – Соболь Анна, Швець Анастасія(II м.),
Білецька Марина (IIIм.), Яценка О. М. – Павліченко Тетяна (І м.),    Петрової А.Л. – Горбенко Анна, Штрик Яна ( II м. ). 20 листопада 2014року проводився Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч», а 19 листопада з німецької мови “Орлятко”. 64 учні нашої школи брали участь у цьому випробуванні. Діти показали гарні результати:
2 класи: 4 золотих сертифікатів, 2 срібних, 2 бронзових сертифікатів ( вч. Волошин В.А.);
3 клас: 1 золотий сертифікат (  вч. Волошин В.А.);
4 клас: 2 срібні сертифікати (  вч. Волошин В.А.);
5 класи: 3 золоті сертифікати (  вч. Волошин В.А.), 1 срібний (  вч. Варивода О.В.), 1 бронзовий (  вч. Волошин В.А.);
8 клас: 1 срібний (  вч. Варивода О.В.);
9 клас: 1 бронзовий (  вч. Волошин В.А.);
10 клас: 1 бронзовий (  вч. Чернова Р.М.)
З німецької мови
7 клас: 2 золотих сертифікатів ( вч. Петрова А.Л.), 3 срібні ( вч. Петрова А.Л., Овдієнко К. О.)
Учениця нашої школи Пілат Катерина ( вч. Кваченко В.П. ) зайняла III місце у III етапі Всеукраїнської олімпіади з англійської мови та успішно склала міжнародний екзамен IELTS.
У лютому проводився тиждень англійської мови.  Вчителі систематично працюють над удосконаленням проведення уроків, використовують інноваційні технології, проводять позакласні заходи.
Вчителі нашої школи беруть активну участь у роботі районної комісії з перевірки конкурсних та олімпіад них завдань, а також у роботі творчої групи вчителів.
Методичному об'єднанню вчителів слід звернути увагу на підготовку учнів до базових олімпіад та роботу з творчо обдарованими дітьми, розвивати в них самостійність, ініціативність, формувати здатність наполегливо працювати.  Вчителям потрібно активніше впроваджувати в практику новітні педагогічні технології з метою підвищення ефективності навчання, використовувати нестандартні форми роботи з учнями, щоб підвищувати інтерес до вивчення англійської мови. Вивчати новинки методичної літератури, у підготовці уроків максимально використовувати інтернет – ресурси, постійно працювати над самоосвітою, брати участь у вебінарах, семінарах, публікуватися.

четвер, 21 травня 2015 р.

Підготовка до організації мовного табору

20 травня вчителі нашої школи Варивода О.В., Волошин В.А., Галата Л.В. взяли участь у вебінарі "Summer time and the project is easy", який проводила Світлана Сорочинська. Ми мали чудову нагоду дізнатися більше корисної інформації про організацію та проведення літніх мовних таборів. Більш детальну інформацію про проектну діяльність, яка була презентована ви можете дізнатися за цією адресою pearson.com.ua/summer-camps.html

вівторок, 5 травня 2015 р.

Наші досягнення

54 учнів 2 - 10 класів брали участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови "Гринвіч" та показали дуже гарні результати:
8 золотих сертифікатів;
6 срібних сертифікатів;
5 бронзових сертифікатів.
Вітаємо всіх учасників, переможців а також їхніх вчителів Вариводу О.В. і Волошин В.А.